Przełęcz Targanicka

Środa, 15 lipca 2009 · Komentarze(2)
Trasa: Kobiernice – Porąbka – Wielka Puszcza – Przełęcz Targanicka – Lanckorona – Targanice – Andrychów – Czaniec – Porąbka – Kobiernice.

Najbardziej znaną przełęczą w Beskidzie Małym jest bez wątpienia Przełęcz Kocierska. O Przełęczy Targanickiej wie niewiele osób, postanowiłam więc przejechać się i zrobić parę fotek w celu jej rozreklamowania. Początkowo łagodny podjazd prowadzi przez Wielką Puszczę. Wzdłuż drogi płynie strumień, który od czasu do czasu ją podmywa i wymusza kolejny remont.

droga przez Wielką Puszczę © niradhara

W basenie tapla się kilka osób, bo upał nieźle daje się we znaki.

coś dla ochłody © niradhara

Tuż obok zaczyna się bardziej stroma część podjazdu.

początek podjazdu na przełęcz © niradhara

podjeździk © niradhara

No cóż, wstyd się przyznać, ale był taki moment, że prowadziłam rower i czułam się przy tym jak Syzyf. Wreszcie jednak jakoś się dokulałam.

na przełęczy © niradhara

widok z przełęczy © niradhara

foto by samowyzwalacz © niradhara

Zanim rozpocznie się zjazd w stronę Targanic dobrze jest sprawdzić stan hamulców.

zjazd w stronę Targanic © niradhara

W powietrzu unosił się cudowny zapach, bo górale rozpoczęli już sianokosy.

sianokosy © niradhara

Na koniec wycieczki dobrze jest wstąpić na lodzika, a najsmaczniejsze lody w okolicy sprzedają w Porąbce. Upał był już na tyle duży, że kto żyw siedział w jakimś strumyczku.

w strumyczku © niradhara

wodospadziki © niradhara

Na zakończenie pojechałam jeszcze na zaporę, by po raz ostatni przed wyjazdem na urlop rzucić okiem na Jezioro Międzybrodzkie.