Wrzesień, 2009

Średnia prędkość:b.d.
Średnio na aktywność:36.04 km

rzut na taśmę

Środa, 30 września 2009 · Komentarze(7)
DPD + trasa: Kobiernice - Hecznarowice - Stara Wieś - Dankowice - Jawiszowice - Bielany - Malec - Nowa Wieś - Kęty – Kobiernice.

Dziś już jechało mi się dobrze w spd. Wprawdzie na wszelki wypadek wypinałam się nieco zbyt wcześnie i czasem niepotrzebnie, ale gleby nie było:)

Zaliczyłam tez krótką podróż w czasie – do beztroskich zabaw dzieciństwa ;P

No i rzutem na taśmę przekroczyłam jednak tysiąc km we wrześniu :)

jak za dawnych lat © niradhara

barwy jesieni © niradhara

pełna integracja z rowerem czyli pierwsze gleby od czasów przedszkola

Sobota, 26 września 2009 · Komentarze(19)
Trasa: Kobiernice – Kęty – Nidek – Wieprz – Tomice – Witanowice – Marcyporęba – Paszkówka – Sosnowice – Brzeźnica – Zator – Gierałtowice – Nidek – Kęty – Kobiernice.

Kolejna wycieczka szlakiem architektury drewnianej, a pierwsza na nowym Kellysku i w SPD.

Pierwszą glebę zaliczyłam w Kętach, bo gdy musiałam się nagle zatrzymać, wypięłam lewą nogę, a chciałam podeprzeć się prawą. Miny ludzi, którzy na to patrzyli – bezcenne! Na kolanie został skrupulatnie udokumentowany ślad.

oj boli © niradhara

Dalej jechało się świetnie. Przesiadka z Pancernika Potiomkina na Kellyska jest porównywalna do przesiadki z poloneza do mercedesa. SPD znakomicie sprawdza się na podjazdach. Naprawdę pedałuje się dużo lżej. Dzień był cudny, widoczki piękne i życie wydawało się słodkie.

pola już zaorane © niradhara

widoczek © niradhara

Tak dojechaliśmy do Marcyporęby, gdzie znajduje się zbudowany w 1670 roku drewniany kościół pod wezwaniem św. Marcina.

kościół w Marcyporębie © niradhara

Następnie pojechaliśmy zobaczyć pałac w Paszkówce – siedzibę Bractwa Kawalerów Wawelskiego Dzwonu Spiżowego. Obecnie mieści się tu ekskluzywny hotel.

pałac w Paszkówce © niradhara

rzut oka na mapę © niradhara

Kolejny punkt na szlaku architektury drewnianej to kościół im. Najświętszej Marii Panny w Sosnowicach, zbudowany w II połowie XVI wieku.

kościół w Sosnowicach © niradhara

Do domu postanowiliśmy wrócić głównymi, szybszymi nieco drogami, żeby skrócić do minimum jazdę po ciemku. Dla mnie, z racji słabego wzroku, wypatrywanie dziur w drodze jest niezwykle stresujące i męczące. Być może dlatego na skrzyżowaniu w Nidku zaliczyłam drugą glebę. Po przejechaniu wszystkich skrzyżowań w Kętach odetchnęłam z ulgą.

500 metrów od domu zobaczyłam jednak nagle, że Piotrka zatrzymali jacyś podejrzani ludzie... Wystraszyłam się, nacisnęłam na hamulce i upadając ... usłyszałam tylko rechot Piotrka, Marcina i jego kolegi Krzyśka...

Oczywiście wszystkiemu winien jest czarny kot, który przebiegł mi rano drogę. Nie wierzcie, gdy ktoś doradza wam splunięcie trzy razy przez lewe ramię – to wcale nie odczynia uroku! :P

młode wino

Piątek, 25 września 2009 · Komentarze(15)
Od kiedy Piotrek zaczął jeździć w SPD jego avg wzrosła i zaczęłam mieć problemy z nadążaniem za nim. Stało się jasne, że i ja wreszcie muszę zdecydować się na zmianę przyzwyczajeń i zakup stosownych butów i pedałów. Powiada jednak Pismo: „...nie wlewają wina młodego do starych bukłaków, bo inaczej bukłaki pękają, wino wycieka, a bukłaki niszczeją. Ale młode wino wlewa się do nowych bukłaków, a wtedy zachowuje się jedno i drugie.” Cóż było robić, kupiłam nowy rower! Wybór padł na Kellysa Misty, który jest żeńskim odpowiednikiem Piotrkowego Aerona. Teraz, skoro mamy parkę, będziemy mogli założyć hodowlę Kellysków :D

parka © niradhara

Trudno dziś pisać o jeździe, oprócz dopołudniowego DPD . Właściwie przez cały czas trenowałam wpinanie się i wypinanie. Gleby nie było :)

Kellysek © niradhara

I tak to, zatrzymując się I ruszając co chwilę, przekroczyłam szósty tysiączek w tym roku :)

Opactwo Benedyktynów w Tyńcu

Niedziela, 20 września 2009 · Komentarze(9)
Kobiernice – Nidek – Radocza – Tomice – Witanowice – Brzeźnica – Skawina – Tyniec – powrót tą samą trasą.

Zachęceni zdjęciami na blogu Robina i piękną pogodą, postanowiliśmy zrobić sobie wycieczkę do Tyńca. Początkowo jechaliśmy znanymi sobie drogami. Pierwszą wartą sfotografowania budowlą okazał się kościół w Tomicach – z dość nietypowym dachem.

kościól w Tomicach © niradhara

Jako, że oboje bardzo lubimy architekturę drewnianą, zboczyliśmy zobaczyć zabytkowy kościół w Radoczy.

kościól w Radoczy © niradhara

Podjazd do Witanowic jest dość długi, ale za to można nacieszyć oczy pięknymi widoczkami :)

widoczek © niradhara

Wreszcie Opactwo Benedyktynów w Tyńcu. Tłumy ludzi, w tym i rowerzystów.

Opactwo Benedyktynów w Tyńcu © niradhara

Po posileniu się kiełbaską i zapiekanką wyruszyliśmy w drogę powrotną.

widok na Beskid Mały © niradhara

I tak do zachodu słońca jechało się przyjemnie.

nawet najpiękniejszy dzien kiedyś się kończy © niradhara

A potem niestety już mniej przyjemnie, bo ciemno...

rodzinnie

Sobota, 19 września 2009 · Komentarze(4)
Trasa: Kobiernice - Hecznarowice - Stara Wieś - Bestwina - Kaniów - Jawiszowice - Bielany - Malec - Nowa Wieś - Kęty – Kobiernice.

Wprawdzie jesień tuż, tuż, ale dla Marcina zaczęły się właśnie najkrótsze chyba w jego życiu wakacje. W poniedziałek wyrusza z kolegami na wyprawę rowerową nad morze. Kolarka wróciła wczoraj z serwisu, gdzie zrobiono jej przegląd oraz dołożono bagażnik i nóżkę. Wybraliśmy się więc rodzinnie na testowanie roweru.

Marcin ukrył się za kierownicą © niradhara

cała droga nasza © niradhara

Po obiedzie Piotrek pojechał do pracy, a Marcin rozpoczął wielkie pakowanie i testowanie czy ładunek jest prawidłowo rozłożony. Największym ekspertem w tej dziedzinie okazał się Gero, jak zwykle entuzjastycznie oferując pomoc ;)