Kobiernicki "Cud Miód"

Niedziela, 15 lipca 2012 · Komentarze(10)
Cel dzisiejszego wypadu był oczywisty – park przy dworku w Kobiernicach. Tu odbywała się impreza „Cud Miód”, stanowiąca realizację projektu, który zwyciężył w drugiej edycji konkursu dla organizacji pozarządowych „LEADER – razem możemy więcej”. Organizatorami byli Lokalna Grupa Działania Ziemia Bielska i Gminne Koło Pszczelarzy z Porąbki.

Kobiernicki "cud-miód" © niradhara

Patronatem honorowym imprezę objęli: Prezes Polskiego Związku Pszczelarskiego Tadeusz Sabat oraz Starosta Bielski Andrzej Płonka.

od lewej: Wójt Gminy Porąbka Czesław Bułka, Prezydent Polskiego Związku Pszczelarskiego Tadeusz Sabat i Starosta Bielski Andrzej Płonka © niradhara

starosta bielski otwiera imprezę © niradhara

W programie wydarzenia zaplanowano: prezentację stoisk pszczelarskich z gmin LGD wraz z konkursem na najładniejsze stoisko i wyrób woskowy, degustację miodów, kulinarną rywalizację gmin w smakołykach na bazie miodu, quiz wiedzy pszczelarskiej, konkurs fotograficzny i filmowy, otwarte warsztaty odlewania świec z wosku pszczelego, skansen pszczelarski, niespodzianki dla dzieci i koncert zespołu „Tyrolia Band”.

od czego zacząć degustację? © niradhara

kto kupi miodek? © niradhara

Na stoiskach można było kupić miód w słoikach, miody pitne i piwo miodowe, a także kosmetyki wykonane na bazie miodu, świeczki i rzeźby z pszczelego wosku.

są i kosmetyki © niradhara

wyroby z wosku © niradhara

pszczółka Maja z siostrzyczką © niradhara

skansen pszczelarski © niradhara

Piotrek próbował miodku, pysznych ciasteczek i pierniczków, ja z racji uczulenia na miód, poprzestałam na miłej rozmowie z Kubusiem Puchatkiem, a potem wskoczyliśmy na rowerki i przejechaliśmy parę kilometrów po najbliższej okolicy, żeby wyrównać bilans kalorii ;-)

jest i Kubuś Puchatek © niradhara

rynek w Kętach © niradhara

Kajman we własnej osobie © niradhara