w samo południe

Środa, 20 marca 2013 · Komentarze(18)
Jeśli tytuł wpisu skojarzył się komuś z filmem uznawanym przez koneserów kina za najlepszy western wszech czasów i wysnuł stąd wniosek, że tym razem opisuję przejażdżkę konną, to jest w błędzie ;-)

tu na razie jest ściernisko © niradhara

Dziś w samo południe, a dokładniej - o godzinie 12:02 rozpoczęła się astronomiczna wiosna. Słońce "przekroczyło" niebieski równik, czyli punkt równonocy wiosennej i przeszło ze znaku Ryb w znak Barana. Takie wydarzenie dobrze jest uczcić setką, zwłaszcza gdy, co ostatnio niezwykle rzadkie, sprzyja pogoda. Jako cel przejażdżki wybrałam Jezioro Imielińskie, zwane też nie wiem czemu Zbiornikiem Dziećkowickim.

jak się to bajoro tak naprawdę nazywa? © niradhara

słychać pękanie lodu © niradhara

I byłoby cudnie jak w bajce, gdyby nie odcinek drogi pomiędzy Nowym Bieruniem a Imielinem, na którym szaleją wszystkie tiry świata, a przynajmniej znaczna ich część. Przywiedziona do desperacji zdecydowałam się wreszcie na jazdę chodnikiem, choć świadome łamanie przepisów ruchu drogowego oraz tchórzostwo godne ostatniej rowerowej fajtłapy łatwo mi nie przyszło!

lasy rzedną, świat się zmienia, coraz trudniej o jelenia © niradhara

gryz albo dwa i pora wracać do domu © niradhara

No cóż, ważne że przeżyłam i zaliczyłam pierwszą setkę w tym sezonie :-)

To bajoro to zbiornik "dziećkowice" ,i proszę go nie nazywać bajorem,bo woda w tej dziurze jest pompowana z rzeki Soła,bliska twojemu sercu chyba?:)
A co do tej drogi,nie nadaje się na rower,tylko chodnikiem:)
Pozdrawiam,daj znać jak będziesz znowu blisko Jaworzna:)

funio 22:18 środa, 27 marca 2013

Wiosna to niestety jest tylko w kalendarzu, zima nie chce odejść. Tym bardziej taka setka na początek sezonu jest nie lada wyczynem.

czecho 17:53 niedziela, 24 marca 2013

Dziękuję wszystkim za miłe komentarze :-)

Co do Kajmana - ktoś musi pracować, by jeździć mógł ktoś :-)

W kwestii chodników policja rzeczywiście przesadza, wklejając mandaty rowerzystom nawet wtedy, gdy aż po horyzont nie widać żadnego pieszego :-(

niradhara 08:27 niedziela, 24 marca 2013

strzelę setę za Twoje zdrowie :-)>

angelino 19:41 piątek, 22 marca 2013

Rozumiem, że "Kajmana" przeraził taki dystans i pozostał w domu.

srk23 14:55 piątek, 22 marca 2013

Bo setka jest dobra na wszystko... :P Świetna wycieczka. Musze pomyślec jak tu wziąc przykład :)

Goofy601 15:11 czwartek, 21 marca 2013

Zazdroszczę, piękna jazda.

Dynio 23:12 środa, 20 marca 2013

Piękny dystans jak na powitanie wiosny:)))

Nefre 20:54 środa, 20 marca 2013

Moje Gratulację!!! Piękny wynik i solidna trasa :). Nie ma to jak dobra setka ;). Pozdrawiam!!

jakubiszon 20:31 środa, 20 marca 2013

Może byś zaczekała, aż faceci zrobią swoje setki, a dopiero potem słaba płeć... ;)

djk71 19:51 środa, 20 marca 2013

Fotki fajne, na ostatniej się uśmiałem.Gratuluję pierwszej setki w tym sezonie.

pioter50 18:37 środa, 20 marca 2013

Piękne zdjęcia i dystans...., też mam dzisiaj ochotę na setkę, może nawet kilka...-naście...

amiga 18:35 środa, 20 marca 2013

Solidny dystans, piękne, jak zawsze zdjęcia :-)
Pozdrawiam serdecznie

panther 18:32 środa, 20 marca 2013

Też gratuluje pierwszej tegorocznej setki !!! Podciągnę się troszkę i pozwolę się wprosić na taką trasę za jakiś czas :) Brawo.

lunatryk 18:24 środa, 20 marca 2013

Gratulacje. Pięknie dzisiaj było, ale syf się robi wszędzie przez to. Niestety ja na setkę poczekam, bo weekendy przeważnie mają kiepską pogodę, a tylko wtedy mam czas na takie wyjazdy.

miciu22 18:05 środa, 20 marca 2013
Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa staws